| 
         OOR April
        1994 
         Lauwe
        respons of niet, The Scene gaat er helemaal voor. De groep maakt vrij
        conventionele Nederlandstalige powerrock, maar doet dat met zoveel
        gevoel voor nuance, vakmanschap en flair dat er toch sprake mag zijn van
        een oorspronkelijk muzikaal idioom. Dat geldt natuurlijk nog in sterkere
        mate voor Thé Lau's poëtische oprispingen: diepzinnig, maar
        samengebald in puntige taal, die extra zeggingskracht krijgen door zijn
        warme en unieke voordracht. Dat The Scene in België haar grote
        doorbraak beleefde is dan ook niet zo verwonderlijk, want hierin ligt
        een evidente verbondenheid met groepen als Noordkaap en Gorki. The Scene
        maakt pure rock & roll, geen show of kunstje. Thé meent wat hij
        zingt en het enthousiasme van de band, met een zich uit de naad raggende
        gitarist Eus van Someren in het bijzonder, is echt. Eerlijkheid duurt
        het langst. In elk geval tot de volgepakte zaal zich eindelijk roert en
        'Iedereen Is Van De Wereld' door honderden kelen wordt meegezongen. « 
         
        [Media] 
       |